هوافضا- علوم هوا فضا
به همت هوا فضا قم

نشست بررسی نقش انقلاب در توسعه تكنولوژی های جدید كشور انجام شد

نشست بررسی نقش انقلاب در توسعه تكنولوژی های جدید كشور انجام شد

هوا فضا: ایسنا/قم نشست بررسی نقش انقلاب در توسعه تكنولوژی های جدید كشور به همت خبرگزاری ایسنا قم و با حضور رئیس پارك علم و فناوری استان قم اجرا شد.


نشست بررسی نقش انقلاب در توسعه تكنولوژی های جدید كشور امروز 23 بهمن ماه با حضور دكتر سید حسین اخوان علوی رئیس پارك علم و فناوری قم و دكتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم در ساختمان جهاددانشگاهی قم انجام شد.
بن مایه اصلی این جلسه حول محور تاثیر انقلاب اسلامی در توسعه تكنولوژی های جدید كشور در گردش بود كه در بخش اول این جلسه دكتر اخوان علوی به تشریح وضعیت فعلی توسعه تكنولوژی های جدید در ایران پرداخت.
اخوان علوی درباب اهداف انقلاب اظهار داشت: پایه فكری انقلاب اسلام ناب محمدی بود كه علاوه بر اهداف اساسی همچون تربیت انسان های وارسته، گسترش اخلاق اسلامی و پیاده كردن دین خدا، اهداف تبعی نیز داشت كه جز در پرتو اهداف اصلی قابل تسری و پیگیری نبوده و نیست.
رییس پارك علم و فناوری قم بیان كرد: اگر بحث اهداف انقلاب را در نظر نگیریم و فقط روی شاخصه معمولی توسعه حركت نماییم باوجود مشكلاتی كه ایران در 40سال اخیر پشت سر گذاشته نمره خوبی به انقلاب تعلق می گیرد كه البته نباید ضعف و كاستی های موجود را نادیده گرفت.
اخوان علوی بااشاره به اینكه سنجش انقلاب تنها با معیار توسعه جفا به انقلاب است و قیاس درستی نیست اظهار داشت: توسعه هدف ثانویه انقلاب بود وبه تبع اهداف اولیه تنها میتوان به آن دست یافت و پس معیار علم را نیز باید در نظر گرفت.
وی اضافه كرد: امروزه رشد علم در كشور ما در بالاترین سطح خود قرار دارد بطوری كه جغرافیای رشد علم را از غرب به شرق سوق داده و دستاورد های علمی بیشماری را نیز به دنبال داشته است.
علوی سه ركن اساسی نیروی انسانی، نهاد ها و سازمان ها و منابع را برای تحصیل و اشاعه علم به صحنه زندگی مردم را لازم دانست و عنوان كرد: كشور ما نه تنها در حوزه علم بلكه از لحاظ فناوری نیز در جایگاه شایان ذكری است و پس علم و فناوری دو عضو جدایی ناپذیر و مكمل هم هستند و پیشرفت هریك در گرو دیگری است.
دكتر علوی درانتها به نقش ظرفیت های ذهنی و فرهنگی انقلاب اسلامی در توسعه كشور پرداخت و به كاربرد فناوری در حوزه های دارویی، تجهیزات پزشكی وهسته ای نیز اشاره نمود.




منبع:

1398/11/23
20:31:39
5.0 / 5
3890
تگهای خبر: تكنولوژی , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا