علوم هوا فضا

چاپ كتاب استاد ایرانی در حوزه پلاسمونیك توسط انتشارات اشپرینگر

چاپ كتاب استاد ایرانی در حوزه پلاسمونیك توسط انتشارات اشپرینگر

به گزارش هوا فضا كتاب Canonical Problems in the Theory of Plasmonics: From 3D to 2D Systems تالیف دكتر افشین مرادی، عضو هیئت علمی گروه فیزیك مهندسی دانشگاه صنعتی كرمانشاه در حوزه علم پلاسمونیك، در انتشارات معتبر بین المللی اشپرینگر در سال 2020 میلادی منتشر گردید.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، اشپرینگر یكی از بزرگ ترین ناشران بین المللی است كه بیشتر از ۱۷۰ سال در زمینه انتشار كتاب های دانشگاهی و مجلات علمی پژوهشی سابقه دارد.

هدف این كتاب كه حاصل سال ها تجربه علمی و تحقیقاتی نویسنده در حوزه پلاسمونیك است، ارائه یك توصیف نظری بر خصوصیات اساسی و مسائل استاندارد نظریه پلاسمونیك در مواد و نانو ساختارهای نوظهور كربنی دو بعدی نظیر گرافن و نانولوله های كربنی و همین طور مواد كلاسیكی سه بعدی در مقیاس نانو، نظیر نانو ذرات و نانو سیم های فلزی است كه نظر طیف وسیعی از پژوهشگران را به موضوعات ارائه شده جلب خواهدنمود.

همین طور نظریه پلاسمونیك یك شاخه از علم نانو اپتیك است كه به بررسی برهم كنش امواج الكترومغناطیسی با الكترون های رسانش سطوح فلزی و نانو ساختارهای فلزی می پردازد. افزایش سرعت انتقال داده ها در مواد نانو در این تئوری، سبب هم گرایی علوم الكترونیك و فوتونیك در مقیاس نانو شده است.
در همین راستا این كتاب در ۱۰ فصل و ۳۳۷ صفحه تنظیم شده است و نگارش روان، ساختار و محتوای آن جهت استفاده طیف وسیعی از دانشجویان، پژوهشگران و علاقه مندان به علم پلاسمونیك در زمینه های گسترده ای از رشته ها شامل فیزیك اتمی مولكولی، ‏فناوری نانو، مهندسی برق، مهندسی فوتونیك، شیمی فیزیك و فیزیك پزشكی مناسب می باشد.

در این كتاب، نویسنده با استفاده از نظریه های درود، هیدرودینامیك استاندارد و هیدرودینامیك كوانتومی در تركیب با نظریه امواج الكترومغناطیسی مبتنی بر معادلات ماكسول و همین طور تقریب الكتروستاتیك، مجموعه كاملی از مسائل مقدار مرزی اساسی مربوط به علم پلاسمونیك را در نانو ساختارهای دو بعدی و سه بعدی با آرایش های مختلف بررسی می كند كه بخش بزرگی از نتایج كتاب (شامل انرژی امواج پلاسمونیكی، كوانتش امواج پلاسمونیكی، كامپوزیت های دو بعدی پلاسمونیكی و …) برای نخستین بار گزارش شده است.

این كتاب ‏هم حالا در سایت اشپرینگر معرفی شده است و علاقه مندان می توانند جهت ‏مشاهده آن به آدرس https: //www.springer.com/gp/book/9783030438357 بازگشت كنند.




منبع:

1398/12/07
11:27:18
5.0 / 5
3850
تگهای خبر: الكترونیك , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا