علوم هوا فضا

انتشار استاندارد در حوزه مشخصه یابی لایه های خودآرا با كاربرد سنسوری

انتشار استاندارد در حوزه مشخصه یابی لایه های خودآرا با كاربرد سنسوری

به گزارش هوا فضا سازمان بین المللی استانداردسازی اخیرا استانداردی با مبحث روش های اندازه گیری و مشخصه یابی لایه های نانومقیاس خودآرا منتشر نموده است.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) استاندارد ISO/TS ۲۱۴۱۲: ۲۰۲۰ را با عنوان"روش های اندازه گیری و مشخصه یابی لایه های نانومقیاس خودآرا" یا «Nanotechnologies — Nano-object-assembled layers for electrochemical bio-sensing applications Specification of characteristics and measurement methods» منتشر نموده است.
در این استاندارد که در حوزه فناوری نانو منتشر می شود، جزئیاتی درباره مشخصه یابی و روش های اندازه گیری نانولایه های خودآرا به صورت ویژه برای کاربردهای سنسوری زیستی الکتروشیمیایی درج شده است.
این استاندارد مشخصه های اندازه گیری لایه های نانومقیاس خودآرا روی الکترودها را مشخص می کند، لایه هایی که با استفاده از یک فرایند انحلال و تشکیل لایه نانومقیاس به دست می آیند و از آنها در بخش تشخیص طبی یا سنسورهای زیستی الکتروشیمیایی استفاده می شود.
به گزارش ستاد نانو این استاندارد روش های اندازه گیری را برای مشخصه یابی این لایه ها عرضه می دهد ولی ایزو اعلام نموده است که این استاندارد در موارد ذیل صدق نمی کند:
الزامات نانوساختارهایی که با راهبرد تولید بالا به پایین بوجود آمده باشند
پوشش هایی از جنس زیست مواد که روی لایه های خودآرای نانومقیاس بوجود آمده باشد
الزامات خاص سلامتی و ایمنی در طول فرایند تولید
شرایط آزمایشگاهی سنسوری الکتروشیمیایی
بسته بندی، برچسب زنی، تاریخ انقضاء و انتقال الکترودهای الکتروشیمیایی تقویت شده با نانو



1399/02/27
15:28:01
5.0 / 5
2462
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
هوا فضا هوافضا