هوافضا- علوم هوا فضا

ساخت كیت تشخیص مولكولی كرونا در 55 دقیقه

ساخت كیت تشخیص مولكولی كرونا در 55 دقیقه

هوا فضا: پژوهشگران یكی از شركت های دانش بنیان مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیركبیر كیتی را طراحی كردند كه می تواند در عرض 55 دقیقه ویروس كرونا را از بزاق فرد تشخیص دهد.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، امیر عباس اسماعیل زاده، مدیر این شرکت دانش بنیان با اعلان اینکه فعالیت این شرکت از سال ۱۳۸۷ درباب بیماری سرطان در زمینه تشخیص و درمان شروع شده، اظهار نمود: در این راستا این شرکت روی سه سرطان شایع "ریه"، "پستان" و "کولون" (روده) تمرکز دارد تا بتوانیم کیت های تشخیصی را طراحی نماییم.
وی افزود: به سبب شیوع بیماری کرونا، تمامی کارهای خودرا در زمینه سرطان کنار گذاشتیم و در صدد یافتن راهی برای تشخیص این ویروس برآمدیم و با پژوهش های شبانه روزی توانستیم کیتی مولکولی به روش real-time pcr را طراحی نماییم که بتواند در کمترین زمان و با پایین ترین میزان ویروس، ویروس را در مخاط بیمار شناسایی کند.
اسماعیل زاده اشاره کرد: پس از طراحی و ساخت کیت های مورد نظر درخواست خودرا به اداره تجهیزات پزشکی فرستادیم و طبق مقررات اداره کل تجهیزات پزشکی طی نامه ای کیت مورد نظر را به انسیتو پاستور جهت بررسی کمی و کیفی تحویل دادیم و خوشبختانه تاییدیه کیت تشخیص مولکولی توسط انستیتو پاستور را ستاندن کردیم و آن را به اداره کل تجهیزات پزشکی ارسال کردیم؛ حالا در حال ستاندن مجوز تولید هستیم تا بتوانیم پس از آن کیت های مذکور را به تولید انبوه برسیم.
مدیر این هسته فناور اشاره کرد: تا کنون از کشور های مختلف مانند آذربایجان، ترکیه، رومانی، اسپانیا و انگلستان پیشنهادهایی برای صادرات داشته ایم که در حال اقدام جهت ستاندن CE اروپا جهت صادرات هستیم.
وی اشاره کرد: این کیت نه فقط می تواند روند تشخیص را در کشور سرعت بخشد، بلکه می تواند ارز آوری بسیار زیادی را برای کشور داشته باشد. دقت کیت های طراحی شده در این شرکت بین ۲.۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از کیت های وارداتی است.
بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجری این طرح با اعلان اینکه ساخت کیت های مولکولی در این شرکت، به روش LAMP است، اشاره کرد: همه افراد می توانند در آزمایشگاه های غیر تخصصی نیز این تست را با کیتی که طراحی نموده ایم، انجام دهند، برای اینکه که فرد بزاق خودرا در داخل کیت ریخته و بعد از گرما دهی به مدت یک ساعت با تغییر رنگ می توان به مثبت و منفی بودن COVID-۱۹ در فرد پی ببرد.




منبع:

1399/03/11
13:54:35
5.0 / 5
2147
تگهای خبر: دانش بنیان , فناوری , ناسا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا