هوافضا- علوم هوایی

استفاده از نانو پوشش های ضدخوردگی در ۷ مجتمع ذوب آهن

استفاده از نانو پوشش های ضدخوردگی در ۷ مجتمع ذوب آهن

به گزارش هوا فضا محققان یكی از شركت های فناور پوشش های ضدخوردگی نانویی خویش را در ۷ مجتمع ذوب آهن كاربردی كرده است.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، محمدرضا محمودیان رئیس هیات مدیره این شرکت فناور و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه از آغاز سالجاری به علت بیماری کرونا خیلی از شرکت ها با مشکل فروش روبرو بوده اند، اضافه کرد: ولی ما فروش خوبی را در این بازه زمانی تجربه کردیم؛ چونکه در این زمان ۴ تُن پوشش ضدخوردگی به یکی از ذوب آهن های بخش خصوصی فروخته ایم و هم اکنون این محصول در کوره های این مجتمع استفاده می شود.
محمودیان با تاکید بر اینکه موادی که پیش از این در این مجتمع استفاده می شد به علت داشتن حلال احتیاج به ۷۲ ساعت زمان برای خشک شدن داشت که با این کار خط تولید ۷۲ ساعت خارج از سرویس بود، اظهار نمود: اما استفاده از این محصول جدید، به علت فقدان حلال، در مدت زمان ۷ ساعت خشک می شود که این کار فرایند تولید را تسریع می کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر کوره این مجتمع ذوب آهن سه کویل وجود دارد و هر کویل احتیاج به ۴۰ کیلو رنگ دارد که حدودا هر ۴۰ روز یک مرتبه باید رنگ ها تجدید شوند ازاین رو سرعت بالای خشک شدن و ایجاد مقاومت بیشتر در کاهش هزینه های صنعت ذوب آهن بسیار اثرگذار خواهد بود.
محمودیان افزود: هم اکنون با ۷ مجتمع ذوب آهن دیگر در کشور در حال مذاکره هستیم تا این فناوری ضدخوردگی را به آنها معرفی نماییم.



1399/04/12
15:24:14
5.0 / 5
2254
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا