هوافضا- علوم هوا فضا

ارائه نماینده ایرانی برای اعزام به مسابقات جهانی دانش مغز

ارائه نماینده ایرانی برای اعزام به مسابقات جهانی دانش مغز

با رسیدن ششمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی «دانش مغز» به پله نهایی، نماینده ایران جهت شرکت در رقابت های BrainBee جهانی انتخاب گردید و ۲۴ برنده مدال های طلا، نقره و برنز این دوره از رقابت ها معرفی گشتند.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، مسابقات ملی دانش آموزی "دانش مغز" با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری و توسط انجمن علوم اعصاب ایران با هدف استعدادیابی هر ساله بین دانش آموزان سنین ۱۳ تا ۱۸ سال مقطع متوسطه در تهران و مراکز استان های کشور و به صورت دو مرحله ای برگزار می گردد.
ششمین دوره از مسابقات با شرکت بیشتر از ۴هزار دانش آموز از سراسر کشور شروع شد و مرحله اول که در آبان ماه سالجاری بود، با معرفی ۲۵ دانش آموز بعنوان برگزیدگان به پایان رسید.
در مرحله نهایی این رقابت ها "احسان رضایی" مقدم دانش آموز پایه دهم دبیرستان استعدادهای درخشان دارالفنون بعنوان نماینده ایران جهت شرکت در رقابت های BrainBee جهانی انتخاب و در مردادماه سال آینده به آمریکا اعزام خواهد شد.
مسابقات brain bee رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی درسطح جهانی است که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های در رابطه با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می کند.
در مرحله نهایی همینطور ۶ نفر از دانش آموزان موفق به کسب مدال طلا شدند و ۸ نفر دیگر به مدال نقره دست پیدا کردند و ۱۱ دانش آموز هم مدال های برنز این مسابقات را به خود اختصاص دادند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز درپنج سال قبل همواره در بین ۵ کشور برتر این مسابقات جای داشتند و در پنجمین دوره این مسابقات هم مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی به نماینده اعزامی کشورمان اختصاص یافت.




منبع:

1399/09/24
23:45:34
5.0 / 5
986
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا