هوافضا- علوم هوا فضا
از سازمان بهداشت جهانی؛

چین خواهان تحقیقات در مورد نشت ویروس کرونا از آمریکا شد

چین خواهان تحقیقات در مورد نشت ویروس کرونا از آمریکا شد

هوا فضا: یک مقام وزارت امور خارجه چین خواهان تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در مورد احتمال نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه های فورت دتریک و دانشگاه کارولینای شمالی شد.



به گزارش هوا فضا به نقل از سی جی تی ان، این مقام وزارت خارجه چین اشاره کرد: اگر آمریکا بر روی فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه اصرار دارد، آنها خود باید دراین زمینه سرمشق باشند و از سازمان بهداشت جهانی دعوت کنند تا در مورد آزمایشگاه های بیماریهای عفونی فورت دتریک وابسته به ارتش آمریکا و نیز آزمایشگاه های دانشگاه کارولینای شمالی تحقیق کند.
فو کونگ مدیر کل اداره کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین در یک نشست خبری در پکن گفته است: با توجه به این که برمبنای روحیه تعاون و عدالت خواهی چین، تابحال دو بار از مؤسسه ویروس شناسی ووهان بازدید شده، باید دو نهاد مشابه آمریکایی نیز مورد تحقیق و بازدید قرار بگیرند.
روز سه شنبه چن شو نماینده دائم چین در دفتر سازمان ملل در ژنو از سازمان بهداشت جهانی خواست تا از دو نهاد مشابه با مؤسسه ویروس شناسی ووهان در آمریکا بازدید نمایند. بگفته فو کونگ جامعه بین المللی و همچون افکار عمومی در آمریکا از مدت ها قبل نگرانی های جدی در مورد فورت دتریک داشته اند. وی افزوده که بتازگی بیش از ۲۵ میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان نامه ای سرگشاده را خطاب به سازمان بهداشت جهانی امضا کرده و خواهان تحقیقات از فورت دتریک شده اند.
این آزمایشگاه در مرکز کارهای نظامی – زیستی آمریکا قرار دارد و معروف است که تاریک ترین و مخفی ترین آزمایش های دولت و ارتش آمریکا در این محل انجام می شود. این مرکز با دانشگاه کارولینای شمالی نیز همکاری نزدیک دارد و برمبنای اطلاعات موجود از شروع سال ۲۰۰۳ این مؤسسه برای دستکاری و اصلاح ویروس های کرونای در رابطه با سارس اقدام نموده است. از طرف دیگر، رخدادهای امنیتی زیستی مختلفی در رابطه با این آزمایشگاه اتفاق افتاده که همچون آنها می توان به تعطیلی آن در جولای سال ۲۰۱۹ به سبب نگرانی های مربوط به رویه های مهار و نگهداری اشاره نمود.
علاوه بر این تابحال گزارش هایی در مورد وقوع برخی بیماریهای تنفسی در جوامع مسکونی نزدیک به فورت دتریک انتشار یافته که علایم خیلی از این بیماریهای شبیه به بیماری کووید – ۱۹ است. علل شیوع این بیماریها نیز هیچ گاه مشخص نشد.
آمریکا دارای بیش از ۲۰۰ آزمایشگاه پزشکی – زیستی در سراسر جهان است و بطور قطع کارهای فراوانی دراین زمینه در سراسر جهان انجام می دهد.

1400/06/06
22:56:53
0.0 / 5
707
تگهای خبر: اینترنت , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا