هوافضا- علوم هوا فضا
معاون وزیر علوم اعلام كرد:

ایجاد ۶۵ هزار فرصت شغلی دانش بنیان در کشور

ایجاد ۶۵ هزار فرصت شغلی دانش بنیان در کشور

به گزارش هوا فضا فارس به قول معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، ۶۵ هزار شغل در بستر دانش بنیان در کشور شکل گرفته که حدود ۵۰ هزار مورد آن در ارتباط با دانش آموختگان دانشگاهی است.


علی خیرالدین چهارشنبه ۲۹ دی در حاشیه بازدید از شرکت ها و کارگاه های برتر پارک علم و فناوری فارس و نمایشگاه محصولات فناورانه این پارک در جمع خبرنگاران بیان کرد: پارک علم و فناوری فارس دارای حدود ۳۵۰ شرکت فناور است که تعداد زیادی از آنها در شمار شرکتهای دانش بنیان محسوب می شوند.
او با اعلان اینکه ۳۲۰۰ فرصت شغلی مبتنی بر دانش در این پارک به وجود آمده است، اشاره کرد: یکی از بهترین مولفه های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و بنابراین این مهم بستر مهم و مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان است.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود: پارک علم و فناوری فارس، جزو نخستین پارک هایی است که دره فناوری را به وجود آورده که امید است با مدیریت خوب، بستر مناسبی برای ایجاد پردیس های فناوری شکل بگیرد.
خیرالدین با اعلان اینکه هر مجموعه دستگاه اجرایی که مشتاق فعالیت در حوزه فناوری هستند، فضا و زیر ساخت آماده کنند، پارک علم و فناوری می تواند به صورت مشترک مدیریت را به عهده بگیرد تا شرکتهای دانش بنیان بیشتری در این مجموعه مستقر شوند، اظهار داشت: ما هم تاکید داریم که این کار توسط دستگاههای اجرایی صورت گیرد.
او به بازید از شرکت ها و کارگاه های برتر پارک علم و فناوری فارس هم اشاره و با اعلان اینکه اقدامات با ارزشی در این پارک انجام شده که صرفه جویی ارزی بالایی هم داشته است، نقدینگی و مجوزهای فروش را از مهم ترین مشکل مجموعه دانش بنیان در فارس عنوان نمود و از استاندار فارس خواست تا این مساله را در شورای اشتغال مطرح کنند تا خرید از شرکتهای دانش بنیان صورت گیرد، چون که عمدتا اقتصاد سنتی با اقتصاد دانش بنیان مقابله می کند و اجازه نمی دهد این کار به سادگی صورت گیرد.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اشاره کرد: خوشبختانه در مجلس طرح جهش تولید دانش بنیان مصوب شده که به شدت از شرکت ها حمایت می کند و اعتبار خوبی هم مجلس در صندوق نوآوری و شکوفایی پیشبینی کرده که تایید شده است.
خیرالدین با یادآوری این که با اجرایی شدن این طرح، واگذاری اراضی در پارک ها با سهولت صورت خواهد گرفت، پیشنهاد کرد که در همه وزارتخانه معاونت فناوری و نوآوری راه اندازی شود.







1400/10/30
11:00:52
0.0 / 5
715
تگهای خبر: دانش بنیان , دستگاه , فناوری , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
هوا فضا هوافضا