علوم هوا فضا

پیوند مغز استخوان هویت یك فرد را تغییر داد!

پیوند مغز استخوان هویت یك فرد را تغییر داد!

هوا فضا: كریس لانگ پس از پیوند مغز استخوان برای مقابله با سرطان خون شاهد تغییر بخش زیادی از دی ان ای های خود بود و این مساله عملا سبب شده هویت وی تغییر كند.



به گزارش هوا فضا به نقل از نیوز ۲۴، آزمایش دی ان ای و بررسی نمونه مایع منی این فرد پس از پیوند مغز استخوان نشان داد كه بخش زیادی از دی ان ای های كریس لانگ در عمل مربوط به یك فرد آلمانی اهدا كننده مغز استخوان است كه وی هیچ گاه او را ملاقات نكرده است. جایگزینی بخش زیادی از دی ان ای های كریس لانگ سبب شده تا هویت وی نیز تغییر كند.
این پیوند مغز استخوان چهار سال قبل انجام شده و تغییرات دی ان ای ناشی از آن دانشمندان را شگفت زده كرده است.
علت این كار مقابله با سرطان خون بوده كه سبب شده بود بدن وی بطور عادی قادر به تولید خون نباشد.
پیوند مغز استخوان سبب جایگزینی سلول های معیوب بدن وی با سلول های خون ساز سالم اهدا كننده شد كه در نهایت سبب شده بخش زیادی از دی ان ای های گونه ها، لب ها و زبان وی متعلق به فرد آلمانی باشد. البته دی ان ای های سینه و موهای سر وی كماكان متعلق به خود اوست.
در این میان دی ان ای های گرفته شده از منی لانگ تنها متعلق به فرد آلمانی است و پس فرزندان احتمالی وی در آینده عملا هویتی متفاوت با او خواهند داشت.
سوال دیگری كه دراین زمینه پیش می آید آن است كه اگر این فرد یك جرم جنسی و غیراخلاقی مرتكب شود، قابل شناسایی نخواهد بود، برای اینكه موجب دستگیری فرد اهداكننده آلمانی می شود.


منبع:

1398/09/21
16:33:42
5.0 / 5
4290
تگهای خبر: ناسا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
هوا فضا هوافضا