هوافضا- علوم هوایی

راه اندازی خط تولید ماسك N95 با مشاركت دانشگاه و صنعت

راه اندازی خط تولید ماسك N95 با مشاركت دانشگاه و صنعت

به گزارش هوا فضا رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از راه اندازی پیشرفته ترین و بزرگ ترین خط تولید ماسك استاندارد N95 در كشور آگاهی داد و اظهار داشت: ظرفیت تولید ماهانه این خط، یك میلیون ماسك است.


به گزارش هوا فضا به نقل از ایسنا، دكتر سید مهدی ابطحی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان با تاكید بر توانمندی علمی و دانشی و امكانات خود و با مشاركت گروه فولاد مباركه مبادرت به طراحی و راه اندازی خط تولید ماسك استاندارد N95 در محیطی تمیز و ایزوله كرده است. این خط تولید بعنوان یكی از بزرگترین خطوط تولید ماسك استاندارد در كشور بشمار می رود.
وی ابراز امیدواری كرد كه این مشاركت نمونه موفقی از مشاركت صنعت و دانشگاه در امتداد تامین نیازهای واقعی جامعه باشد و زمینه ساز همكاریهای گسترده تر آینده صنعت و دانشگاه شود.
عباس اكبری محمدی، معاون نیروی انسانی و سازماندهی شركت فولاد مباركه نیز در این خصوص اظهار داشت: شركت فولاد مباركه باتوجه به كمبود ماسك های استاندارد N95 به سبب شرایط جاری كشور ناشی از شیوع ویروس كرونا و محدود بودن ظرفیت تولید كشور خط تولید ماسك استاندارد N95 را با همكاری دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان طراح و دارنده دانش فنی راه اندازی كرده است تا با راه اندازی این خط پیشرفته و اتوماتیك، قسمتی از نیاز جامعه تامین گردد.
بنا بر اعلام وزارت علوم، وی تصریح كرد: ظرفیت تولید این خط بیش از یك میلیون عدد ماسك در ماه است كه امكان ارتقا این ظرفیت به میزان دو میلیون عدد در ماه وجود دارد.




منبع:

1399/01/08
23:31:26
5.0 / 5
2869
تگهای خبر: وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
هوا فضا هوافضا