هوافضا- علوم هوا فضا

تهیه نقشه تخصصی صخره های مرجانی جهان با كمك مردم

تهیه نقشه تخصصی صخره های مرجانی جهان با كمك مردم

به گزارش هوا فضا ناسا می خواهد با همكاری آن دسته از مردم جهان كه به فعالیتهای علمی علاقه دارند، نقشه جامع و تخصصی صخره های مرجانی دنیا را تهیه نماید.



به گزارش هوا فضا به نقل از نیواطلس، دسترسی به اطلاعات این صخره های مرجانی در نقاط مختلف جهان از راه اجرای یك نرم افزار بازی مجازی ممكن می شود و با استفاده از آن كاربران درك خواهند كرد كه این صخره ها چگونه شكل می گیرند و چگونه باید در آینده از آنها حفظ و نگهداری كرد.
بازی مورد اشاره كه توسط خود ناسا ابداع شده، NeMO-Net نام دارد و با سیستم عامل آی او اس سازگاری دارد. نسخه اندرویدی این نرم افزار در آینده نزدیك عرضه خواهد شد. با اجرای این بازی كاربر به عمق اقیانوس ها می رود و صخره های مرجانی مختلف را شناسایی می كند. اطلاعات این بازی به صورت خودكار توسط كامپیوتر و بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از راه تحقیقات ناسا تولید شده اند.
ناسا چند سال قبل با استفاده از دوربین های فوق دقیق مبادرت به نقشه برداری از صخره های مرجانی عمق اقیانوس ها كرد. اما تجزیه و تحلیل و بررسی دقیق این اطلاعات نیازمند صرف وقت طولانی است. ناسا برای مشخص كردن نوع دقیق هر یك از این صخره ها از كاربران كمك گرفته و افراد پس از مشاهده تصاویر صخره های دریایی و بررسی لیستی از انواع این صخره ها كه در محیط بازی موجود است، نوع درست را پیدا كرده و آنرا علامت می زنند.
ناسا با جمع آوری این اطلاعات و بررسی آنها می تواند گونه های مختلف صخره های مرجانی و فراوانی آنها را بررسی و مشخص نماید.
این بازی كاركردهای آموزشی دیگری هم دارد و كاربران آن با نحوه حفاظت از صخره های دریایی و احیای آنها هم آشنا می شوند.

1399/01/25
23:29:57
5.0 / 5
3324
تگهای خبر: اندروید , دوربین , ناسا , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
هوا فضا هوافضا