هوافضا- علوم هوا فضا

مأموریت آژانس فضایی اروپا برای مقابله با برخورد شهاب سنگها

مأموریت آژانس فضایی اروپا برای مقابله با برخورد شهاب سنگها

هوا فضا: آژانس فضایی اروپا، انجام ماموریتی موسوم به هرا را تصویب كرده كه هدف از اجرای آن نجات بشریت از برخورد احتمالی شهاب سنگ ها و سیارك ها با كره زمین است.



به گزارش هوا فضا به نقل از انگجت، برای اجرای مأموریت هرا بودجه ای ۳۲۰ میلیون دلاری اختصاص یافته و مقرر است ناسا هم برای اجرای آن مشاركت كند.
در همین راستا دو فضاپیما به سمت یك منظومه دو سیاركی پرتاب می شوند. این منظومه Didymos نام دارد و مقرر است ابتدا ناسا با ارسال فضاپیمایی در مورد سیارك كوچك تر این منظومه معروف به Didymoon به تحقیق بپردازد. آژانس فضایی اروپا هم فضاپیمای هرا را در ادامه به سمت این منظومه و سیارك بزرگتر DART می فرستد تا در مورد احتمال برخورد شهاب سنگ ها و سیارك های آن با زمین تحقیق كند.
فضاپیمای هرا مجهز به دو ماهواره كوچك از نوع تاسواره یا CubeSat هم خواهد بود كه اطلاعات جمع آوری شده را برای زمین ارسال خواهد نمود.
از جمله اطلاعات مورد اشاره می توان به جرم سیارك های مورد اشاره، مسیر و سرعت حركت و غیره اشاره نمود. برخی ستاره شناسان از مدت ها قبل در مورد احتمال برخورد این دو سیارك با كره زمین اخطار داده بودند. با این وجود در این حوزه هیچ اتفاق نظری میان ستاره شناسان وجود ندارد.


منبع:

1398/09/14
13:19:42
5.0 / 5
4059
تگهای خبر: فضایی , ناسا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
هوا فضا هوافضا